Tech

Aki a webes levelezőt használja, az e-mailekben lévő fontos információkat kizárólag a Google szerverein tárolja, ezért a biztonság kedvéért érdemes lehet a levelezést a számítógépére menteni - írja a computerworld.hu

Ehhez először jelentkezzünk be a Gmail-fiókunkba, majd egy másik böngészőlapon látogassuk meg a https://myaccount.google.com/ weboldalt. Itt az Adatvédelmi beállítások részben kattintsunk az A tartalom szabályozása lehetőségre. A megjelenő oldalon a Saját tartalom letöltése és átvitele részben kattintsunk az Archívum létrehozása hivatkozásra.

A megjelenő lapon a Google lehetővé teszi számunkra a legkülönfélébb adatok letöltését. Ha csak a Gmail adatbázist akarjuk gépünkre menteni, kattintsunk a Nincs kijelölés gombra, majd a Gmail lehetőség melletti tolokát hozzuk bekapcsolt állapotba. Letölthetjük az összes e-mailt, vagy csak a kiválasztott címkékhez tartozókat.

Végül kattinsunk a lap alján található Tovább gombra, adjuk meg, hogy zip vagy tgz formátumú tömörítvény kérjük-e az adatokat, az archívum maximális méretét, valamint azt, hogy milyen módon küldje el nekünk a Google az adatokat, majd indítsuk el a folyamatot az Archívum létrehozása gombra való kattintással. A művelet hosszabb ideig is eltarthat a levelek számától függően.

Forrás: Computerworld/Mészáros Csaba

 

 

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.